Tuesday 2 June 2015

Tar du utfordringen?

Wang JingXi er Pastor i Guangxi Provins i Kina. Kirken er ikke rik, men de har gått sammen om å lage en stipendordning for  skolepenger for foreldreløse barn.
Studentene de støtter går både på barneskolen, ungdomsskolen, videregående så vel som univeristetet. De hjelper mellom 20 og 25 barn/ungdommer. Hun snakker med engasjement om hvordan deres øknomiske hjelp gjør skolegang mulig for barn og ungdom som ellers ikke ville kunne gått på skolen. Hun er tydelig stolt og glad for å kunne være en del av dette. Hun er veldig glad for å lære om Diakoni og synes kurset som NMS arrangerer med kirken i Guangxi er veldig nyttig for henne og hennes menighet.

Hun lener seg bort til meg for å vise at dette hun nå skal be om er viktig. Jeg blir litt bekymret og i mitt hode lurer jeg på «kan NMS støtte dette arbeidet med foreldreløse barn?» Svaret er: helt klart! Det hun hvisker i mitt øre, er nemlig: «Kan dere i Norge be for disse barna og for dette arbeidet?» Jeg smiler og nikker. Hun fortsetter: «mange av disse barna har det ikke lett. De sliter på mange måter – ikke bare økonominsk».  Så herved sender jeg utfordringen videre- be for kirken i GuangXi og deres spirende sosiale arbeid. Vi vil også utfordre dere til å be for disse barna og alle andre foreldreløse barn i Kina. 

No comments:

Post a Comment